Integritetspolicy och Köpvillkor

  1. Köpvillkor

    1. Gällande Passiflora.nu
    • Passiflora AB 556804-1361 har sitt säte i Vellinge. 
    • Företagets postadress är Sockervägen 8, 235 43 Vellinge
    • Passiflora AB innehar F-skattsedel
    • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@passiflora.nu med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort. 

    2. Beställning

    • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
    • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@passiflora.nu
    • Du kan enkelt ändra eller avboka en beställning genom att kontakta oss via e-post  info@passiflora.nu eller via 040-191126. Avbokning eller ändring kan ske så länge floristen inte gjort beställningen, vid special eller större beställningar behövs detta göras minst 72h innan då floristen ofta behöver göra specialbeställningar

    3. Leverans

    • Du som beställare ansvarar för att uppgifterna till dig och mottagaren är korrekta så vi kan leverera buketten på smidigast sätt. Saknas uppgifter som behövs försöker vi kontakta dig snarast för komplettering. 
    • Om det skulle uppstå en felleverans på grund av felaktig information ersätts den ej av Passiflora AB, leveransavgiften täcker endast en utkörning av buketten. Vid felleverans får mottagaren hämta buketten på sockervägen 8, 235 43 Vellinge eller en ny leveransavgift betalas för ny utkörning. 
    • Våra normala leveranstider är 1-3 dagar eller efter önskemål, med förbehåll av vad och när beställning erlagts.  
    • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@passiflora.nu

    4. Priser & betalning

    • Alla priser i webbutiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Choklad är inklusive 12% moms.
    • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. 
    • På passiflora.nu kan du välja att betala via Swish eller Klarna. När du som kund betalar med Klarnas tjänster så accepterar du samtidigt Klarnas köpvillkor. Se deras hemsida för fullständiga villkor. 

    5. Ångerrätt

    • Enligt lagen om distansavtal utanför affärslokaler kan inte ett köp av blomster, choklad eller andra delikatesser ångras efter leverans, då det är varor som snabbt går ner i hållbarhet. 

    6. Reklamation och klagomål

    • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
    • Vi vill ha nöjda kunder, om buketten eller produkten inte motsvarar dina förväntningar, ber vi er kontakta oss så snart som möjligt, gärna med bild och motivering för att vi ska åtgärda felet. Om du vill reklamera en leverans måste du enligt konsumentköplagen göra detta inom skälig tid från det att du märkt felet med den färska buketten för att vi ska kunna ersätta blomsterna. Tillsammans hjälps vi åt att bli bättre. 
    • Om leveransen inte skett enligt avtal har du rätt att häva ditt köp, detta med förutsättningar att det lämnats rätt kontaktuppgifter vid beställning.
    • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se 

    7. Ansvarsbegränsning

    • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
    • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
    • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. 

    8. Produktinformation

    • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt

    9. Information om Cookies

    • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida. 

    10. Personuppgifter

    • Genom att handla hos Passiflora AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
    • Passiflora AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
    • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
    • 10.1 Vad är en personuppgift?
      En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
    • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
      För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
    • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
    • 10.3 Rättslig grund
      I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
      Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
    • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
      10.4.1 Betalleverantör
    • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
      De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Swish.
    • 10.4.2 Fraktbolag
      För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    • 10.5 Rätten till tillgång
      Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
    • 10.6 Rätt till rättelse
      Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
    • 10.7 Rätten att bli glömd
      Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
    • 10.8 Ansvarig för dataskydd
      Passiflora AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
    • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
      Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
      Vi använder en plattform, WordPress. Samt uppbyggnad via Klemets Zackrisson AB.

    11. Ändringar till de Allmänna Villkoren

    • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

    12. Tvist och lagval

    • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
    • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
    • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

PASSIFLORA AB

Sockervägen 8, 235 43 Vellinge
Butikstelefon: 040-19 11 26
Trädgårdstelefon: 0763-92 96 95
info@passiflora.nu